Versenyek

Bionika akadályverseny

Névjegy

  • Tavaszi félév során kerül megrendezésre
  • 4 fős csapatok (10-11. osztályos középiskolások) jelentkezhetnek
  • Kétfordulós vetélkedő
    • 1. forduló: levelezős elődöntő
    • 2. forduló: 1 napos akadályverseny a PPKE ITK épületében
  • Nevezési díj: a részvétel ingyenes, de a honlapon történő jelentkezéshez kötött.
  • Érintett tantárgyak: biológia, kémia, fizika, informatika

Részletek

Ha érdeklődsz a biológia, kémia, fizika és informatika tudományterületek iránt, ha szeretnéd megtudni mi is az a BIONIKA, ha kipróbálnád magad és a tudásod egy izgalmas csapatverseny során, továbbá ha belülről is megszemlélnéd Karunk adottságait, lehetőségeit, esetleg találkozni szeretnél oktatóinkkal, hallgatóinkkal, JELENTKEZZ CSAPATODDAL A BIONIKA AKADÁLYVERSENYRE!

Az esemény során tehetséges középiskolások számára lehetőséget biztosítunk, hogy játékos módon közelebbről is megismerkedhessenek a BIONIKA fogalmával. A program 2 fordulós. Az első, levelező fordulóban összetett biológia, kémia, fizika, informatika kérdésekre e-mailben kell elküldeni a választ. A feladatsor a jelentkezést követően lesz elérhető a csapatok számára. Az első fordulóban legjobban teljesítő 10 csapat jut a második fordulóba, mely általában május egyik szombati napján, egy akadályverseny keretében kerül megrendezésre Budapesten, a PPKE ITK épületében. Az akadályversenyen különböző állomásokon bionikai feladatokat kell a csapatoknak megoldani.

A csapatmunka során, a különböző nehézségű és összetételű feladatokon keresztül az érdeklődési körükkel egymást kiegészítő diákok ráláthatnak a bionikában foglalt tudományterületek közötti kapcsolatokra és ezek jelentőségére.

BeeSmarter

Névjegy

  • Tavaszi félév során kerül megrendezésre
  • 2-3 fős csapatok (középiskolások) jelentkezhetnek
  • Kétfordulós vetélkedő
    • 1. forduló: egyhetes online elődöntő
    • 2. forduló: 24 órás / 1 napos verseny a PPKE ITK épületében
  • Nevezési díj: a részvétel ingyenes, de a honlapon történő jelentkezéshez kötött.
  • Érintett tantárgyak: matematika, fizika, informatika

Részletek

Klasszikus ötvözete a megszállott programozásnak és a jó hangulatú csapatmunkának! Állóképesség, penge agy és egy jó csapat - a BeeSmarterhez erre van szükséged.

A rendezvény a BeeSmarter 24 órás mobil programozói és designer verseny része, amely egyedülálló lehetőséget biztosít a jelentkezőknek, hogy CSAPATVERSENY formájában játékosan összemérjék képességeiket egymással és az idővel.

A verseny kétfordulós. Egy hónappal a tavasszal megrendezett döntő előtt kerül megrendezésre az egyhetes online elődöntő, amelynek keretében a 2-3 fős csapatoknak kisebb feladatokat kell megoldania.

A döntőbe került csapatoknak a vetélkedő napján egy komplex problémát kell megoldaniuk a rendelkezésre álló 24 óra alatt. A felkészülési idő leteltével a csapatok az elkészült szoftvereket bemutatják, majd a zsűrizést követően eredményhirdetésre kerül sor. A versenyen részt vevő tanulók betekintést nyerhetnek az összehangolt, kreatív csoportmunka lehetőségeibe és nehézségeibe.

Programozz környezettudatosan!

Névjegy

  • A verseny október elején indul és folyamatosan zajlik több formában.
  • Bárki jelentkezhet az egyéni vetélkedőre
  • A verseny győztesei pénzjutalomban részesülnek
  • Három forduló:
    • 1. forduló november végéig, eredményhirdetés az ITK decemberi nyílt napján
    • 2. forduló január közepéig, eredményhirdetés az ITK januári nyílt napján
    • 3. forduló március elejéig, eredményhirdetés a BeeSmarter versennyel egybekötve
  • Nevezési díj: a részvétel ingyenes, de a honlapon történő jelentkezéshez kötött.
  • Érintett tantárgyak: matematika, fizika, informatika

Részletek

"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön.” Ennek az ősi indián mondásnak a szellemében Karunkon különös gondot fordítunk a környezettudatos gondolkodásmód fejlesztésére.

Versenyünk célja ennek megfelelően az energiatakarékosság és a környezettudatosság szemléletének kialakítása a fejlesztők és a felhasználók körében. Az új szempontú kihívást a fejlesztői kreativitás előtérbe helyezésével együtt teremtjük meg a programozók számára.

A verseny alapvetően offline, mégis interaktív, mert a futtatási eredmények folyamatosan feltölthetőek a honlapra. Az indulók feladata elkészíteni egy olyan egyszerű, hosszú ideig futtatható programot, amely a megoldás hatékonyságát és az energiatakarékosságot egyaránt figyelembe veszi. A beérkezett pályamunkákat a szakmai zsűri e kétféle szempont alapján rangsorolja. A verseny eredményhirdetésére a tavaszi félév közepén kerül sor, a témakörrel foglalkozó rövid konferencia keretein belül.